مستضعفین تی وی

اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي نَفْسَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي نَفْسَكَ لَمْ أَعْرِفْ رَسُولَكَ‏ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي رَسُولَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي رَسُولَكَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَكَ‏ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي حُجَّتَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دِينِي‏

شما چقدر نوشابه می خورید ؟

صفحه اصلی

ایمیل مطالب پروفایل مدیر رهبری پشتیبانی

مذهبی
توحید
مهدویت
معاد
نماز
قرآن
احکام
امر به معروف و نهی از منکر
حجاب
اثر منفی دوستی دختر و پسر قبل از ازدواج
ازدواج
محرم
نگاه
ابلیس
گناه
نبوت
روزه
خمس
زکات
عاشورا و امام حسین
آیا می دانید ؟
احادیث ، روایات ، داستان
احادیث ناب
روایات ناب
داستان ناب
کتاب و گفتۀ بزرگان
علمی
اجتماعی
حق الناس
رشوه
مطالب جالب
دیگر مطالب
واقعیات جامعه غرب
تاثیر سایتها و فیلمهای غیر اخلاقی
مد و مدگرایی
پزشکی
مشکلات مبتلا به
دانلود
مناجات حاج منصور ارضی
سید مهدی میر داماد
نرم افزار کاربردی موبایل
دانلود سخنرانی
موبایل
کتاب
نرم افزار
کامپیوتر
نرم افزار
کتاب
اخبار
سینما و تلوزیون
رژیم پهلوی
سخنرانی استاد پناهیان


حجاب
حجاب
روزه
نماز
روزه
امر به معروف و نهی از منکر
نگاه حرام
نگاه
اسرار روزه
روزه درمانی
امر به معروف
نهی از منكر
ماه رمضان
امر به معروف و نهی از منكر
شیطان




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 42
بازدید ماه : 42
بازدید کل : 15507
تعداد مطالب : 285
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1


شما چقدر نوشابه می خورید ؟

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


شما چقدر نوشابه می خورید ؟

آنچه که بعد از خوردن یکشیشه نوشابه روی می دهد :
10 دقیقه بعد: 10 قاشق چای‌خوری شکر وارد بدن‌تان می‌شود. می‌دانید چرا با وجود خوردن این حجم شکر دچار استفراغ نمی‌شوید؟ چون اسید فسفریک، طعم آن را کمی می‌گیرد وشیرینی ‌اش راخنثی می‌کند .
20دقیقه بعد: قند خون‌تان بالا می‌رود و منجر به ترشح ناگهانی و یک‌جای انسولین می‌شود. کبدتان شروع می‌کند به تبدیل قند به چربی تا قند خون، بیشتر از این بالا نرود .
40
دقیقه بعد : حالا دیگر جذب کافئین کامل شده؛ مردمک‌های‌تان گشاد می‌شود، فشار خون‌تان بالا می‌رود و در پاسخ به این حالت، کبدتان قند را به داخل جریان خون رها می‌کند. گیرنده‌های آدنوزین مغز حالا بلوک می‌شوند تا از احساس خواب‌آلودگی جلوگیری کنند .
45دقیقه بعد : ترشح دوپامین افزایش پیدا می‌کند و مراکز خاصی در مغز، که حالت سرخوشی ایجاد می‌کنند، تحریک می‌شوند. این همان مکانیسمی است که در مصرف هروئین منجر به ایجاد سرخوشی می‌شود .
بعد از 60 دقیقه : اسید فسفریک موجود در نوشابه، داخل روده کوچک، به کلسیم، منیزیم و روی می‌چسبد. متابولیسم بدن افزایش پیدا می‌کند. میزان بالای قند خون و شیرین‌کننده‌های مصنوعی، دفع هرچه بیشتر کلسیم را از طریق ادرار باعث می‌شوند .
مدتی بعد : کافئین در نقش یک داروی مدر (ادرارآور) وارد عمل می‌شود . حالا دیگر کلسیم و منیزیم و رویی که قرار بود جذب بدن شود، بیش از پیش از طریق ادرار دفع می‌شود و به همراه آن مقادیر زیادی آب، سدیم و دیگر الکترولیت‌ها نیز از دست می‌رود .

مدتی بعدتر : کم‌کم آن غوغایی که در بدن‌تان ایجاد شده بود فروکش می‌کند و نوبت به افت قند می‌رسد. در این مرحله یا خیلی حساس و تحریک‌پذیر می‌شوید یا خیلی کرخت و بی‌حال. حالا دیگر تمام آن آبی را که از طریق نوشابه وارد بدن خود کرده بودید، دفع کرده‌اید؛ آبی که می‌شد به جای اسید و کافئین و شکر، حاوی مواد مفیدی برای بدن‌تان باشد. تا چند ساعت بعد اثر کافئین هم از بین می‌رود و شما هوس یک نوشابه دیگر می‌کنید .
نوشابه‌خورترین ملت جهان
سرانه مصرف نوشابه‌های گازدار در ایران ۴۲ ليتر است. با مقایسه این آمار با آمار دیگر کشورهای جهان به این نتیجه وحشتناک می‌رسیم که ما در سرانه مصرف نوشابه‌هاى گازدار مقام اول را در جهان پیدا کرده‌ایم. برای این که بیشتر وحشت کنید، بد نیست بدانید که :

  1. ميانگين مصرف نوشابه‌هاي گازدار در دنيا براي هر فرد 10 ليتر است .
  2. در بيست سال اخير، مصرف نوشابه هاى گازدار در كشور، نزديك به ۱۵ درصد رشد داشته است .
  3. در طی این بیست سال، مصرف شير و لبنيات، تنها حدود يك دهم درصد رشد كرده است .
  4. سرانه‌ مصرف لبنيات در ايران كمتر از يك سوم استاندار جهاني است .
  5. طبق آمار، ۹۰ درصد كودكان ۲۴ ماهه تا ۱۲ ساله کشورمان، روزانه حداقل يك بار پفك و نوشابه مصرف كرده‌اند .
  6. 25درصد از كودكان ايرانى به نوعی با سوءتغذيه دست‌به‌گریبانند .
  7. یک‌سوم از مرگ‌ومیرهای کشور به علت بیماری‌های قلبي‌عروقي است كه یکی از عوامل اصلي بروز آن، تغذيه غلط است

منبع : menk-iraj.com


برچسب‌ها: مضرات نوشابه , نوشابه ,
 

پنج شنبه 22 تير 1398

 

مشکلات ناشی از مواد آرایشی

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


مشکلات ناشی از مواد آرایشی

به طور معمول مواد آرایشی صورت باید غیر حساسیت زا، ضد آكنه و ضد كومدو(جوش سر سیاه) باشد كه محصول را كمتر حساسیت زا كند.
آرایش کردن صورت

استفاده از مواد آرایشی و محصولات مراقبتی پوست بخشی از عادات روزانه ی بیشتر مردم است. در كشورهای غربی افراد بزرگسال به طور متوسط حداقل هفت محصول مراقبتی پوست را هر روز استفاده می‌ كنند كه شامل عطرها، مرطوب كننده‌ها، ضد آفتاب‌ها، پاك كننده‌های پوست، محصولات مراقبت مو، دئودورانت‌ها، ضدعرق‌ها، محصولات آرایشی مو، محصولات آرایشی رنگی و محصولات آرایشی ناخن می ‌شود.

بیشتر مردم مشكلات كمی از این محصولات را تجربه می‌ كنند، اگر چه مشكلات می‌ تواند با اولین استفاده ی اندك یا بعد از سال‌ها رخ دهد. همچنین بسیاری از مردم معمولاً می ‌دانند كدام محصولات باعث بروز مشكل می ‌شوند، اما عكس‌العمل‌های كشنده و شدید ممكن است نیازمند تشخیص مهارت‌های یك پزشک متخصص پوست باشد.


برچسب‌ها: لوازم آرایشی , مشکلات لوازم آرایشی,
 

پنج شنبه 22 تير 1398

 

ادامه مطلب


مضرات استفاده از قليان

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


مضرات استفاده از قليان

نامهای محلی قلیان bhan ، ,hookah narghile و shisha, می باشد . قلیان با طراحی های مختلف ساخته می شود و دودآن قبل از استنشاق ازآب رد می شودو تنباکو در کاسه کوچکی گذاشته می شود که در انتها دارای حفراتی می باشد و ازطریق این حفرات لوله هایی به آن متصل است و اجازه می دهد که دود از انتهای محفظه آبی عبور کند, قلیان بطورشایع در میان خانواده ها ، کودکان و زنان درمناطقی که شکل رایج مصرف تنباکو در زنان میزان بسیار پائینی دارد, مصرف می شود علاوه بر این با عرضه تنباکو طعم دارد معطر ، مصرف قلیان بطور چشمگیری در میان جوانان ونوجوانان پسرودختران رو به افزایش است.
● اهداف
هدف ازاین مطالعه بررسی باورهای غلط درموردمصرف قلیان که در جامعه وبخصوص جوانان ونوجوانان رواج داشته وباعث افزایش شیوع مصرف قلیان درجامعه بخصوص در بین دختران وزنان گردیده است
ازقرن ۱۶ به بعد تصور نادرست طریقه سالم و ایمن مصرف تنباکوبه صورت استفاده ازقلیان مطرح گردید زمانی که حکیمی بنام ابوالفتح پیشنهادکردکه دودباید اول از یک محفظۀ آبی بگذرد تا به شکل بی ضرردرآید این عقیده اولیه به منظور پوشاندن عوارض تنباکو انگیزه ای و هدفی خوب را دنبال می کرد ولی بدون هیچ گونه شواهد مبنی بر کاهش بیماری باعث تصور نادرست ایمن بودن مصرف تنباکو به شکل قلیان شد.
کشیدن یک یا دو بار قلیان در روز، فرد استفاده‌ کننده را دچار اعتیاد می ‌کند، در حالی ‌که تصور غلط جامعه این است که دود حاصل از قلیان از آب رد می‌ شود و مواد سمی آن از بین می‌ رود امروزه ترکیبات مخصوص تنباکو که فروخته می شوند اغلب با میوه ، عسل ، شهد و بعضی گیاهان با غلظت زیادی طعم دار شده اند که جذابیت کاذب درمصرف کننده ایجاد می کند.
هر وعده قلیان برابرمصرف یک پاکت سیگاربوده وقلیان، در هر بار مصرف، دود بسیار زیادتری را در مقایسه با کشیدن یک نخ سیگار ایجاد می‌ کندبصورتی که مصرف یک نخ سیگار بین ۵۰۰ سی‌سی تا یک لیتر دود تولید می‌ کند، اما استفاده ی یک بار از قلیان ۱۰ تا ۲۰ لیتر دود تولید خواهد, دود استنشاق ‌شده از قلیان، نه تنها همه ی مواد سرطان ‌زای دود سیگار را دارا است، بلکه مونوکسیدکربن بیشتری هم دارد و در فرهنگ جامعه ی ما به این حقیقت علمی توجهی نمی ‌شود


برچسب‌ها: قلیان - جوانان - مضر - زنان - ,
 

پنج شنبه 22 تير 1398

 

ادامه مطلب


آیا خود ارضایی عوارض دارد؟

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


آیا خود ارضایی عوارض دارد؟

فروید، "پدر" علم روانکاوی، بر این باور است که برقراری رابطه جنـسی در انسان از دو خـواستگاه متفاوت نشات می گیرد. رویـکرد اولـیه غـریزی یـا فیزیـولوژیـک اسـت و دیـگری پـی آمد مـاهیـت نفسانی-عـاطفی انسـان ـاست. با در نظر گرفتن دیـدگاه فیـزیولوژیک، رابطه ی جنسی در نتیجه رشـد ویژگی های ابتدایی جنسی در افراد ایجاد می شود. به عبارت دیگر انسان ها زمانی که از نظر جسمی به رشد کافی میرسند، آمـادگی بـرقرای ارتبـاط جنسی را پیدا می کنند. (این دوران که بلوغ نام دارد، در خانم ها در سن 18 سالگی و در آقایون در سن 21 سالگی به آخرین مرحله ی خود می رسد.)

در طول 7 سـال ابتـدایی زنـدگی، نیروی جنسی در یک پسر
بچه در تمام قسمت های بدن او توزیع می شود. از 7 تا 14 سالگی، نیروی جنسی به اعضای جنسی منتقل می گردد ( در آقایون بیضه ها و در خانم ها تخمدان) در این زمان تفاوت های ظاهری میان جنس مذکر و مونث پدید می آید.

در مردان استخوان ها قدری درشت تر شده و بدن عضلانی تر می شود، و به تدریج تن صدای آنها تغییر پیدا می کند. البته باید توجه داشت که این تغییرات با گذر زمان تکمیل می شوند. شروع این تغییرات حاکی از ابتدای سن بلوغ است. پس از آن منی و به مثابه آن اسپرم تولید می شود، ولی اسپرم ها در این زمان به بلوغ کامل نرسیده اند. بر اساس پژوهش های پزشکی، محققین بر این باورند که اسپرم ها در سن 18 سالگی شروع به بالغ شدن می کنند و در سن 21 سالگی مرحله ی بلوغ آنها تکامل پیدا می کند. در این زمان رشد بیضه ها و غدد مترشحه داخلی بدن نیز به آخرین حد خود می رسد.

 

پنج شنبه 22 تير 1398

 

ادامه مطلب


تاثیر شلوار تنگ بر سلامت دستگاه تناسلی

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


تیتر : تاثیر شلوار تنگ بر سلامت دستگاه تناسلی
خلاصه : بررسی‌های اخیر نشان می‌دهند تعداد، شکل و حرکت اسپرم مردان نسبت به سی سال گذشته تا حد زیادی آسیب‌ دیده است. زندگی مدرن امروزی، آثار زیانبار زیادی روی دستگاه تناسلی مردان و زنان داشته است.
متن کل خبر : حیات هر عضوی در بدن، به گردش خون و اکسیژن‌رسانی مناسب به آن بستگی دارد. به همین دلیل وقتی جریان خون به قلب مختل می‌شود، دچار سکته قلبی می‌شویم.

لباس‌های نامناسب و نشستن طولانی‌مدت به‌خصوص در وضعیت‌های خاص نیز جریان خون ناحیه دستگاه تناسلی را مختل می‌كند و گاهی آن را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. علاوه بر این، تحت‌فشار قرارگرفتن اعصاب این ناحیه نیز مزید بر علت‌ می‌شود و آسیب‌های وارده را دو چندان می‌کند. پس بهتر است به شلواری که می پوشید بیشتر بیندیشید. اما چرا و چگونه؟

برای حفظ سلامت جسم، در طراحی لباس باید آناتومی و فیزیولوژی قسمتی از بدن که لباس برای آن طراحی می‌شود، در نظر گرفته شود. این امر معمولا در کارخانه‌هایی که لباس استاندارد تهیه می‌کنند، رعایت می‌شود، ولی خیلی از تولید‌کنندگان پوشاک، فقط به سود خود می‌اندیشند و سلامت و بهداشت اعضای بدن مصرف‌کننده برای آنها اهمیتی ندارد.


برچسب‌ها: شلوار , شلوار تنگ ,
 

پنج شنبه 22 تير 1398

 

ادامه مطلب


10 عاملی که موجب ناباروری در مردان میشود

نویسنده : یه بنده خدا

موضوع : <-CategoryName->


10 عاملی که موجب ناباروری در مردان میشود
بسیاری از چیزها هستند که میتوانند اسپرم را بی اثر کنند از حدود 10 زوج یک زوج مبتلا به ناباروریست که تخمین زده شده حدود 30 درصد این مشکلات مربوط به مردان است.اگرچه مردان میلیونها اسپرم در روز تولید میکنند (در مقایسه با 300-400 عدد تخمکی که زنان در طول عمر خود آزاد میکنند) اما عوامل بیرونی (مانند دما) می تواند سلامت این اسپرمها را تحت تاثیر بگذارد ، و از آنجایی که حدود 75 روز تا به طول میکشد تا اسپرم رشد کند ، آسیب رسیدن به آنان میتواند به قدرت ناباروری شماتاثیر گذارد .

به گزارش سلامت نیوز ، در اینجا 10عامل شگفت آور که ممکن است بر روی اسپرم انسان تاثیر گذار باشد را بررسی میکنیم :

هوای گرمای 
بیضه بشر نمی تواند عملکرد درستی داشته باشد مگر اینکه سردتر از بقیه بدن باشد. خوشبختانه ، آناتومی بدن  مردان طوری طراحی شده است با ایجاد فاصله بین بیضه ها  درجه حرارت آن را تنظیم میکند .
دکتر لانزر متخصص باروری در لس آنجلس میگوید اگر درجه حرارت بیضه ها به  98 درجه برسد  ، تولید اسپرم متوقف شده و قطع تولید اسپرم میتواند برایماهها تاثیر منفی داشته باشد .
پل شین ، دکتر ارولوژیست در واشنگتن ، دی سی می در جواب به این سوال که 
اگر بیضه ها در معرض گرما قرار بگیرد چه اتفاقی می افتد ؟ در قابلیت باروری مرد خلل وارد میشود ؟
میگوید : تعداد کلی اسپرم را پایین تر ، و همچنین تحرک آن کمتر شده و باعث بروز مشکلاتی در بدن مردان میشود .

وان داغ
بر اساس مطالعه منتشر شده در سال 2007 ، حتی 30 دقیقه در وان یا جکوزی گرم بودن  می تواند به طور موقت تولید اسپرم را کاهش دهد،"حرارت مرطوب" برای بیضه ها خوب نیست و وان گرم متواند از بارداری جلوگیری کند.
 این مطالعه همچنین نشان داده که اثرات منفی حرارت مرطوب در اسپرم ممکن است برگشت پذیر باشد.

تب
تب بالا می تواند همان اثر حرارت مرطوب بر روی اسپرم یک مرد را داشته باشد ، با اثرات مشابه و  پایدارتر و بسته به زمان در فرایند تولید اسپرم ، غلظت اسپرم ها می توانند تا 35 ٪ زیر تب کاهش یابند .

لپ تاپ
آیا ممکن است یک کامپیوتر لپ تاپ واقعا توانایی انسان برای زاد ولد را تحت تاثیر قرار دهد ؟ به گفته محققان در دانشگاه ایالتی نیویورک در استونی بروک ، ارتباط مستقیمی بین استفاده از لپ تاپ ها و افزایش دمای کیسه بیضه ، تا 35 درجه در موقعیت های خاصی وجود دارد!
شلوارهای تنگ
پوشیدن شورت تنگ حتی هنگام دوچرخه سواری برای مدت زمان طولانی تولید اسپرم را کاهش میدهد .

گوشیهای تلفن همراه

دکتر دانرز توصیه میکند گوشی همراه خود را در جیب شلوار نزدیک اندام تناسلی خود قرارندهید چرا که امواج آن ممکن است به باروری شما مشکل جدی وارد آورد .
مطالعات سال  2008 نشان داده که مردان با بالاترین استفاده از تلفن همراه (با بیش از چهار ساعت در هر روز) تا به حال تعداد قابل توجهی اسپرم  پایین تر  از حد معمول تولید کرده اند .

پیشگیری و درمان چاقی
دانیل پارتر پزشک مرکز باروری در کالیفرنیا و از متخصصین زایمان میگوید :
مردان چاق دچار عارضه ی کاهش عملکرد بیضه ها میشوند و تعداد اسپرم آنها به طرز قابل توجهی پائین تر از افراد دیگر است.
کاهش تعداد اسپرم ،اختلال عملکرد جنسی و ناباروری از دیگر عارضه های چاقیست .

اعتیاد

دکتر پاتر  میگوید "توتون و تنباکو ، الکل و ماری جوانا می تواند عملکرد جنسی را مختل می کند" این پزشک توصیه میکند که  بیماران از مصرف این مواد به شدت اجتناب کنند .
مصرف الکل تاثیر بدی بر مایع منی و کیفیت تولید آن میگذارد ، و سیگار کشیدن تحرک اسپرم را مختل  میکند .
علاوه بر این مطالعات نشان دهنده این است که سیگار میتواند اختلالات نعوظ را افزایش دهد .

مشکل بیشتر برای اسپرم
به گفته دکتر هری پاتر ، برخی شرایط فیزیولوژیکی که می تواند  اسپرم ها را مختل کند عبارتند از :

انسداد: انسداد مانع از ورود اسپرم به مایع منی می شود و ممکن است برای  عمل جراحی و برداشتن مجرای ناقل منی برای عقیم کردن بوجود آمده باشد.

اختلالات ژنتیکی:  اختلالات کروموزوم می تواند باعث کاهش شدت و یا تولیدنکردن اسپرم باشد .

دیگر عوامل زیان آور: آنتی بادی ضد اسپرم ، عدم تعادل هورمونی ، سرطان بیضه ، عدم نزول بیضه ، و مشکلات جنسی نیز می تواند بر  اسپرم تاثیر می گذارد.

 


تهیه شده در گروه ترجمه سلامت نیوز

برچسب‌ها: عامل ناباروری , ناباروری,
 

پنج شنبه 22 تير 1398

 

صفحه قبل 1 صفحه بعد

مطالب گذشته

·

حجاب ارسال در : 1398/11/18 19:15

·

آیامیدانید ...؟ 4 ارسال در : 1398/05/10 20:26

·

آیا در قرآن برای راهپیمایی هم آیه داریم؟ ارسال در : 1398/05/01 16:02

·

دعوت مراجع تقلید برای حضور در راهپیمایی روز قدس ارسال در : 1398/05/01 15:58

·

دو شبکه ماهواره ای فارسی زبان که در شب اربعین سنگ تمام گذاشتند!+ تصاویر ارسال در : 1398/04/29 18:37

·

روابط دختر وپسر از دیدگاه قرآن ارسال در : 1398/04/29 18:31

·

شباهت نظر رهبر انقلاب و پناهیان در مورد فرج و تحول در جهان ارسال در : 1398/04/28 16:50

·

داستان اراده محکم و همت بلند یک دختر ارسال در : 1398/04/23 17:18

·

داستان جالب عابد و سگ ارسال در : 1398/04/23 17:17

·

عشق واقعی... ارسال در : 1398/04/23 17:15

·

حکایت حمایت از حامیان حضرت علی(ع) ارسال در : 1398/04/23 17:09

·

عابد و شیطان ارسال در : 1398/04/23 17:08

·

تمنا ارسال در : 1398/04/23 17:07

·

تلخ ارسال در : 1398/04/23 17:05

·

چهار سخنی که زاهد را تکان داد! ارسال در : 1398/04/23 17:00

·

ماجرای امید بخش ترین آیه قرآن ارسال در : 1398/04/23 16:55

·

شیطان و فرعون ارسال در : 1398/04/23 16:52

·

داستان جالب بهلول و شکستن سر استاد ارسال در : 1398/04/23 16:34

·

حکایت آن درخت ارسال در : 1398/04/23 16:27

·

حدیثی زیبا ارسال در : 1398/04/20 18:16




لطفا برای بهبودی وبلاگ نظر بدهید و اگر مطلبی دارید که مفید است به abdekhodam@yahoo.com ایمیل کنید تا با نام خودتان در وبلاگ درج شود ، با تشکر ، یا علی .



تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تحفۀ هوشیاری و آدرس tohfeyehushyari.LoxBlog.Com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








>